היסטוריה


היסטוריה – 10 אליפויות עולם.

רוב הסיכויים שכשיגידו לכם ״מונדיאל״, תחשבו על טורניר הכדורגל המפורסם, אך אם אתם חובבי גרנד פרי, ייתכן שאתם חושבים דווקא על החברה האיטלקית מונדיאל (F.B Mondial), שניצחה בקטגוריות הקטנות בתחילת דרכה של אליפות העולם, החברה הפסיקה לפעול בסוף שנות השבעים, אך חזרה לאחרונה לחיים, ומתמקדת, כמו בעברה, באופנועים קטני נפח.

החברה הוקמה בשנת 1929 על ידי האחים בוסלי – Fratelli Boselli באיטלקית – ומכאן האותיות F.B בשמה. היא החלה בייצור אופנועים בבולוניה, אך מלחמת העולם השנייה גרמה לה להפסיק את פעילותה, שחודשה רק ב-1948. עם חזרתה לייצור הפכה מונדיאל ליצרנית אופנועי בוטיק קטני נפח עם הצלחה מרשימה בעולם המרוצים.

החברה ניצחה את אליפות הגרנד פרי שלוש שנים ברציפות בין 1949 ו-1951, הן באליפות היצרנים הן באליפות הרוכבים, בשנת 1957 ניצחה את אליפות הרוכבים והיצרנים בקטגוריות 125 ו-250 סמ”ק, ובסה"כ באמתחתה 10 אליפויות עולם, ולכן אחת החברות המצליחות בעולם המירוצים, בשנות השבעים החברה החלה לדעוך, עד לסגירתה בסוף שנות ה-70.

תחייתה המחודשת של מונדיאל החלה בשנת 2014 תחת הרוזן פיירלואיג’י בוסלי, צאצא למשפחת בוסלי, שחבר לחברת פלפי (Pelpi) האיטלקית, להחייאת המותג. עם חזרתה לשוק הציגה החברה שני דגמי סקרמבלר \ היפסטר בנפחים /300125 סמ”ק העונים לשם HPS 125/300 Hipster , וכן יושק בתחילת 2019 דגם ספורט קלאסיק, עם טכנולוגיה ומשקל דומים (עד 135 ק"ג) העונה לשם PAGANI, על שמו של הרוכב האגדי שהעניק למונדיאל את אליפות העולם הראשונה שלה, בנוסף מתכוונת החברה להשיק בקרוב דגם Flat Track בעיצוב מהמם כמו אחיו השונים.

החברה מייצרת על בסיס אותם מנועים שני דגמי אנדורו ו SMX, מפרטים טכניים ותמונות ניתן לראות בעמוד האופנועים, התכנון, העיצוב והמנועים כולם איטלקים, כאשר היצור עצמו מתבצע בסין, במפעל הנמצא בבעלות פיאגו ומייצר עבור פיאג’ו, כאשר המנועים של אופנועי החברה מגיעים גם הם מקונצרן ענק זה.
היסטוריה היסטוריה